Træfstævner (begyndere og let øvede)

Træfstævner er udviklet af DGI Midtjylland og er den perfekte måde for nye badmintonspillere (og deres forældre) at komme blødt i gang med at konkurrere under trygge forhold og uden at skulle køre langt.

Hvad gør træfstævnerne særlige?

• Garanti for mindst 2 kampe ved hvert stævne
  • Mindre ventetid mellem kampene i en kategori end ved individuelle stævner
  • Jævnbyrdige kampe (på tværs af alder og køn)
  • Fokus på samvær og hygge (også blandt forældrene)

Træfstævner i sæson 2023/24

Sted Dato Tilmeldingsfrist

Vildbjerg

30. september - 1. oktober 2023 Tilmeld, tilmeldingsfrist 11. sep. 2023
Sunds

4.-5. november 2023

Tilmeld, tilmeldingsfrist 16. okt. 2023
Sdr. Felding 25.-26. november 2023 Tilmeld, tilmeldingsfrist 6. nov. 2023
KLG 6.-7. januar 2024 Tilmeld, tilmeldingsfrist 4. dec. 2023
Kibæk 27.-28. januar 2024 Tilmeld, tilmeldingsfrist 8. jan. 2024
Bording 16.-17. marts 2024 Tilmeld, tilmeldingsfrist 26. feb. 2024

Lørdag eller søndag?
Dit barn skal kun spille en af de to angivne dage. Du ved imidlertid først, hvilken dag dit barn skal spille, når programmet er klar cirka en uge før stævnet.

Du kan tilmelde dit barn ved at gå ind på "tilmeld" i tabellen ovenfor.

OBS! Det er vigtigt, at du skriver dit BARNS navn og ikke dit eget, når du udfylder tilmeldingen.

Klubben sørger efterfølgende for, at spillerne bliver tilmeldt i den rigtige niveaugruppe (0-10).

100 kr. for single
70 kr. for double (pr. spiller)

Doublemakker
Har dit barn aftalt at spille double med en bestemt makker, skal du efter tilmeldingen sende en mail til Henrik Poulsen på k.h.poulsen@hotmail.com. Ved tilmelding i double uden en makkeraftale får dit barn så vidt muligt tildelt en X-makker (evt. fra en anden klub).

Bemærk: Hvis et doublepar er sammensat af spillere fra to forskellige niveaugrupper, deltager parret i den højeste af de to grupper ved det pågældende træfstævne.

Kørsel
Modsat fodbold, håndbold og lignende holdsport bliver der ikke arrangeret fælleskørsel til badmintonstævner. Det skyldes, at spillerne oftest skal starte på forskellige tidspunkter og desuden ikke på forhånd kan vide, hvornår de er færdige (det afhænger af, hvor langt man kommer i stævnet).

Som spiller/forældre skal I derfor selv sørge for at komme til og fra den pågældende hal - eller selv lave aftaler med andre spillere/forældre om eventuel samkørsel.

BEMÆRK: Ved holdturnering forholder det sig anderledes. Her er start- og sluttidspunkt kendt for hele holdet, og derfor vil vi oftest skrive i infomailen op til en holdrunde, at der er fælles afgang fra Sportscenter Herning.