Holdturnering (ungdom)

I holdturneringen mødes hold fra forskellige klubber i et antal holdrunder og afvikler i hver runde en eller flere holdmatcher.

En holdmatch består af et antal kampe, fx fire singler og to doubler. Hvor mange og hvilke typer kampe der indgår i en holdmatch, afhænger af den række, holdet er tilmeldt i.

Antallet af holdrunder i en sæson afhænger af antal tilmeldte hold i den pågældende række - men typisk vil der være 5-7 runder fordelt over både efterår og forår.

Klarer holdet sig godt i sin pulje, er der desuden mulighed for at kvalificere sig til DM for ungdomshold. Det afvikles i april.

Sammenhold og mindre ventetid
Holdkampene adskiller sig på flere måder fra såvel træfstævner som de individuelle stævner.

• Spillerne er af sted som hold (vi anbefaler samkørsel)
  • Antal kampe og kamptidspunkter er kendt på forhånd
  • Det samlede tidsforbrug er (ofte) kortere end ved individuelle stævner

Klubben betaler
Modsat træfstævnerne og de individuelle stævner er der ingen egenbetaling ved at være med på et holdturneringshold. Herning Badminton Klub betaler nemlig tilmeldingsgebyret for alle vores hold. Dog betaler spillerne selv deltagergebyret, hvis holdet kvalificerer sig til DM for ungdomshold (afvikles i april).

Klubtrøje
Som hold stiller vi selvfølgelig op i ens spilletrøjer. Hvis du vil være med på et holdturneringshold, skal du derfor have den nyeste klubtrøje. Læs her, hvordan du køber klubtøj til særdeles rimelige priser.