Herning Badminton Klub. Kort fortalt

Det første kapitel i historien om Herning Badminton Klub blev skrevet den 4. november 1937 ved et møde i Nørregade Skoles Gymnastiksal.

I de følgende år træner klubben i forskellige gymnastiksale, haller og pavilloner i Herning - indtil HBK i 1971 får sin egen badmintonhal på Ydunsvej.

25 år senere rykker klubben til de nuværende faciliteter i det nyindviede Sportscenter Herning i Holing.

Danmarks største talentfabrik
Herning Badminton Klub er specielt i 1980´erne under Lars Engelbrechtsens ledelse kendt for at være en sand talentfabrik. I det årti udklækkes mestre som Liselotte Gøttsche, Johnny Børlum, Max Gandrup, Thomas Lund, Michael Søgaard, Thomas Søgaard, Niels Christian Kaldau, Jan Jørgensen, Thomas Damgård, Kenneth Jonassen, Lone Sørensen, Anders Hedegård, Peter Steffensen og Line Rømer.

Også Morten Frost, en af Danmarks største badmintonstjerner nogensinde, havde i en periode i 1980'erne medlemskort i Herning Badminton Klub.

Fornyet fokus på talentudvikling
I de seneste år har klubbens fokus igen været på talentudviklingen – og på at skabe nye kuld af topspillere, der kan bringe Herning Badminton Klub tilbage til toppen af dansk badminton. Det sker bl.a. gennem det tætte samarbejde med Herning Elite og Skolen på Sønderager.

Samtidig banker vores badmintonhjerter stadig for bredden. Og for at gøre HBK til en klub for alle. Uanset alder, niveau og ambitioner.